Методичні рекомендації 2017-2018 н.р.

Скачати цей файл (Іноземні мови.pdf)Іноземні мови.pdf[ ]1244 КбСкачати цей файл (Інформатика.pdf)Інформатика.pdf[ ]1895 КбСкачати цей файл (Історія.pdf)Історія.pdf[ ]1164 КбСкачати цей файл (Біологія.pdf)Біологія.pdf[ ]2761 КбСкачати цей файл (Виховна робота.pdf)Виховна робота.pdf[ ]1543 КбСкачати цей файл (ГЕОГРАФIЯ ТА ЕКОНОМIКА.pdf)ГЕОГРАФIЯ ТА ЕКОНОМIКА.pdf[ ]1839 КбСкачати цей файл (Діти з особливими потребами.pdf)Діти з особливими потребами.pdf[ ]2560 КбСкачати цей файл (Дошкільна освіта.pdf)Дошкільна освіта.pdf[ ]1312 КбСкачати цей файл (Зарубіжна література.pdf)Зарубіжна література.pdf[ ]1997 КбСкачати цей файл (Захист Вітчизни.pdf)Захист Вітчизни.pdf[ ]1144 КбСкачати цей файл (Математика.pdf)Математика.pdf[ ]1890 КбСкачати цей файл (Музичне мистецтво.pdf)Музичне мистецтво.pdf[ ]2928 КбСкачати цей файл (Образотворче мистецтво.pdf)Образотворче мистецтво.pdf[ ]1542 КбСкачати цей файл (Основи здоров'я.pdf)Основи здоров'я.pdf[ ]1808 КбСкачати цей файл (Позашкільна освіта.pdf)Позашкільна освіта.pdf[ ]2470 КбСкачати цей файл (Природознавство.pdf)Природознавство.pdf[ ]1103 КбСкачати цей файл (ПСИХОЛОГIЯ.pdf)ПСИХОЛОГIЯ.pdf[ ]2693 КбСкачати цей файл (Трудове навчання.pdf)Трудове навчання.pdf[ ]2453 КбСкачати цей файл (УКРАЇНСЬКА МОВА.pdf)УКРАЇНСЬКА МОВА.pdf[ ]2142 КбСкачати цей файл (Управління навчальним закладом.pdf)Управління навчальним закладом.pdf[ ]1504 КбСкачати цей файл (Участь в інтелектуальних змаганнях.pdf)Участь в інтелектуальних змаганнях.pdf[ ]1474 КбСкачати цей файл (Фізика, астрономія.pdf)Фізика, астрономія.pdf[ ]2109 КбСкачати цей файл (Фізкультура.pdf)Фізкультура.pdf[ ]1317 КбСкачати цей файл (Хімія.pdf)Хімія.pdf[ ]1879 Кб


Скачати цей файл (Іноземні мови 2015.pdf)Іноземні мови 2015.pdf

Скачати цей файл (Російська мова 2014.pdf)Російська мова 2014.pdf

Скачати цей файл (Трудове 2014.pdf)Трудове 2014.pdf

Скачати цей файл (Хімія 2014.pdf)Хімія 2014.pdf

Скачати цей файл (Фізика астрономія 2014.pdf)Фізика астрономія 2014.pdf

Скачати цей файл (Українська мова 2014.pdf)Українська мова 2014.pdf

Скачати цей файл (Світова література 2014.pdf)Світова література 2014.pdf

Скачати цей файл (Природознавство 2014.pdf)Природознавство 2014.pdf

Скачати цей файл (Інформатика 2014.pdf)Інформатика 2014.pdf

Скачати цей файл (Правознавство 2014.pdf)Правознавство 2014.pdf

Скачати цей файл (Географія 2014.pdf)Географія 2014.pdf

Скачати цей файл (Біололгія 2014.pdf)Біололгія 2014.pdf

Скачати цей файл (Історія.pdf)Історія.pdf

Скачати цей файл (1_9-74.doc)1_9-74.doc

Конспект уроку з основ здоров’я. Урок у 1 класі.
(Кряжко Т.В.)

Тема. Харчуйся правильно!

Мета: * пояснити учням значення харчування для здоров’я людини, розширювати уявлення про різноманітність харчових продуктів, вчити розпізнавати корисні та шкідливі продукти і напої;
• розвивати мовлення учнів, пам'ять, увагу, пізнавальні інтереси;
• виховувати ціннісне ставлення до свого здоров’я.

Обладнання: предметні малюнки, сигнальні картки, пазли, овочі та фрукти.

Ключові поняття: харчування, правила харчування, корисні продукти, корисні напої, шкідливі продукти, шкідливі напої .

Хід уроку

І. Організаційний момент. Привітання.
Всі почули ви дзвінок -
Він покликав на урок.
До роботи швидше, клас!
Я вітаю усіх вас.
- З яким настроєм ви готові розпочати роботу на уроці ?
Покажіть за допомогою смайликів:
- Чудово, гарний настрій, тому давайте розпочнемо нашу роботу.

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.
1. Дивний лист.
Діти, йшовши до вас на урок, я зустріла поштарку, яка передала мені ось цей лист для вас. Давайте разом подивимося, що там написано.
Я зараз його прочитаю, а ви подумайте: чого він навчає ?
2. Читання вірша.
Про чистоту хто всюди дбає,
Завжди здоров’я добре має.
І настрій в того просто гарний,
І в світі він живе не марно.
- Чого навчає вас цей вірш ?
( Відповіді дітей. )
- А як ви дбаєте про чистоту свого тіла ?
( Відповіді дітей. )



3. Складання павутинки.
чищу зуби доглядаю за волоссям завжди охайний


Я

вмиваюся вранці і ввечері мию руки перед їдою


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Проблемне питання.
- Діти, як ви думаєте, для того, щоб бути здоровим, чи досить мати чисте тіло ?
- Дійсно, ні, не досить.
- Виконуючи наступні вправи, ви дізнаєтесь ще багато корисного про те, що потрібно робити, щоб бути здоровими.
2. Позитивне налаштування. Аутотренінг.
Дітки, покладіть свої руки рівненько на парту, схиліть на них голівки, заплющить оченята. ( В цей час відкриваю ілюстрацію на дошці ).
Подумки повторюйте за мною. Я прийшов до школи вчитися… У мене все вийде… Треба бути уважним… Треба бути спокійним… Я люблю свій розум, …увагу і пам'ять…
3. Сюрпризний момент.
- А тепер відкрийте очі і погляньте, хто прийшов до нас у гості ?
- Їжачок прийшов до нас із лісової школи. Він весь час буде спостерігати за вашою роботою на уроці для того , щоб розповісти потім своїм друзям.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
1. Читання вірша « Їжачок – хитрячок».
Їжачок – хитрячок
Із голок і шпичок
пошив собі піджачок.
І у тому піджачку
він гуляє у садку,
натикає на голки
груші, яблука, сливки
і до себе на обід
він скликає увесь рід.

2. Бесіда.
- Куди скликає їжачок своїх рідних ?
- Так, на обід.
- Як ви думаєте, про що піде мова на уроці ?
( Відповіді дітей ).
- Про харчування.
3. Робота на дошці.
- Давайте уточнимо тему уроку. Прочитаємо її на дошці.
- Хто бажає прочитати ?
( 1 учень читає біля дошки ). Харчуйся правильно!
4. Ситуація очікування. Вправа « Мікрофон ».
- Дітки, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку ?
( Відповіді дітей ).
- Бажаю вам, дітки, реалізувати ваші задуми.
5. Доповнення вчителя.
На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з значенням харчування для здоров’я людини, вивчимо основні правила харчування, навчимося розпізнавати корисні й шкідливі продукти та напої. Будемо продовжувати розвивати мовлення, увагу, пам'ять, Будемо виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я.

V. Актуалізація опорних знань.
1. Бесіда.
- Діти , а як ви думаєте, чи зможе людина прожити без їжі ?
- Так довго не зможе.
2. Хвилинка – цікавинка.
Діти, ви уявляєте, а тварини без їжі можуть перебувати певний час.
Ось, наприклад: ( демонстрація слайду № 1)
гадюка може прожити без їжі 20 днів;
крокодил – 100 днів;
жаба – 1 рік;
черепаха – до 2 років.

VІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
Харчування – необхідна умова нашого життя. Людина не може жити без їжі, бо з їжею ми отримуємо речовини необхідні для нормального росту і розвитку. З продуктами харчування ми отримуємо необхідну енергію. Вам, діти, їжа потрібна, щоб рухатися, працювати, А особливо, щоб вирости здоровими.
- Назвіть продукти, які ви вживаєте найчастіше.
( Діти називають різні продукти ).
- Як на вашу думку, чи корисно харчуватися тільки одним із продуктів? Наприклад, тільки рибою, або тільки м’ясом, або тільки хлібом.
- Дійсно, дітки, для того, щоб бути здоровим, важливо вживати різноманітну їжу. ( Слайд № 2).
- Давайте поміркуємо: А як же треба вживати їжу?
( Відповіді дітей)
2. Поради Здоров’ячка. Робота з підручником, ст. 48
Щоб добре їжа засвоювалася, наш Здоров’ячок радить дотримуватись таких правил:
• ретельно пережовувати їжу;
• не поспішати І не розмовляти під час їди;
• не переїдати, не наїдатися на ніч;
• їсти 4- 5 разів на день, в один і той самий час.
- Хто запам’ятав ? Повторіть.
( Прикріплення правил на дошку )
3. Фізкультхвилинка.
Дітки, наш їжачок помітив, що ви трішки стомилися, тому запрошує до себе в сад на відпочинок.
Треба дружно всім нам встати
Фізкультпаузу почати. ( Слайд № 3 ).
(Будь ласка повторюйте рухи за мною.)
Яблука в саду - гуп – гуп ( Присідають )
Я до них біжу – туп – туп ( Біг на місці )
Швидко їх беру - хап – хап ( Руками, ніби збирають )
В кошик всі кладу - так – так ( Складають )
Потім їх водою - ляп - ляп ( Миють )
Яблучка куштуємо - ням – ням ( Смакують )
Сильними зростаємо просто на очах. ( Підтягуються вгору ).
- Дітки, що ми збирали в саду ?
- Як ви вважаєте, чи корисні яблука для здоров’я ?
- Так. Дуже корисні, бо в них дуже багато вітамінів.
4. Словникова робота.
Слово « вітаміни » походить від латинського слова « віта » - життя. Назва ця не випадкова. Якщо вітамінів не вистачає, то людина хворіє.
5. Інсценізація « Ми - корисні для людини ваші друзі вітаміни ».
( Заходять діти з коронами на яких написано: « Вітамін А », « Вітамін В », « Вітамін С »).
Діти: Добрий день! Впізнали нас?
Ми вітаміни.
Дуже корисні для людини.
Вітамін «А»: Я вітамін на ім’я « А ».
Хоч не великого я зросту,
Корисний дуже для дітей,
Сприяю правильному росту,
Нормалізую зір людей.
Мене багато в моркві, сирі,
А також в риб’ячому жирі,
Достатньо в маслі та томатах,
В цибулі, яйцях теж багато.
Вітамін «В»: Я вітаміном «В» зовуся.
За справу нелегку беруся, -
Роботі розуму допомагаю.
Та й про фізичну працю я не забуваю.
А щоб мене достатньо споживати,
Горох, хліб житній слід вживати,
Квасолю, із яєць жовток
Та м’яса немалий шматок.
Вітамін «С»: Я теж важливий вітамін.
Зовуся «С» - запам’ятайте!
Весь рік мене вживать не забувайте!
Бо і простуді я запобігаю,
І росту вашому сприяю,
Живу в томатах і картоплі,
В капусті, навіть в часнику,
А ще у хроні та цибулі.
Продукти ці всім до смаку!
Усі разом: Хто дружить із нами буде,
Той турботи всі забуде,
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби!
6. Робота в парі. Гра « Пазли».
- А зараз ми пограємо в гру « Пазли». Я думаю, що для всіх ця гра відома. Треба скласти пазли так, щоб утворився малюнок.
- Дістаньте із конверта пазли і складіть малюнок.
- Що одержали? (Діти називають овочі і фрукти, які склали із пазлів).
- На які дві групи можна розділити ці продукти? ( Овочі і фрукти).
- Овочі і фрукти найбільше містять вітамінів, тому вони дуже корисні для нашого здоров’я. Отже, не забувайте, дітки, щодня вживати ці продукти харчування.
7. Бесіда « Шкідливі продукти ».
- Діти , а чи знаєте ви, що не вся їжа може бути корисною?
- Можливо, хтось із вас знає, яку їжу не можна вживати ?
( Відповіді дітей ). ( Слайд № 4 )
Так, молодці. Будь ласка, не вживайте ці продукти, тому що вони шкодять вашому здоров’ю.
VІІ. Закріплення вивченого матеріалу. Рефлексія.
1. Самостійна робота. ( На окремих аркушах ).
Завдання: обвести корисні продукти.
2. Самоперевірка « Перевір себе ». ( Слайд № 5).
3. Загадки. ( Можливо відгадку ви знайдете на слайді № 4
• Дуже люблять всі діти його
Бо смачне і солодке воно.
І у ротику тане само.
Здогадалися ? Що це…( Морозиво )
• До дітей на кожне свято
Просять в гості завітати,
Бо солодкий і смачний
Здогадались? Хто такий? ( Торт )
• В розмальованій хустині
Солоденька всередині.
Коли нею почастують,
Діти тішаться ласують. ( Цукерки )
- Які це продукти: корисні чи шкідливі ?
3. Гра « Вгадай що це ?
Завдання: вгадати продукти із зав’язаними очима .
І учень - Вгадати на дотик. ( Яблуко )
ІІ учень – Вгадати за запахом. ( Лимон )
ІІІ учень – Вгадати за смаком. ( Апельсин )
4. Резервна гра « Зваримо борщику».
Завдання: із корзинки, в якій знаходяться овочі і фрукти, відібрати тільки ті продукти, які потрібні для українського борщу.
- Любі дітки, на початку уроку ви говорили, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Чи справдилися ваші очікування ? Чи одержали ви відповіді на свої питання ?
( Відповіді дітей ).
VІІІ. Підсумок уроку.
Ось і добігає кінця наш урок. Тож підведемо підсумок. Оцініть свою роботу на уроці сигнальними картками – «яблучками».
• Червоне яблучко бере той, хто був на уроці активним, постійно піднімав руку, вірно відповідав.
• Жовте яблучко бере той , хто на уроці був малоактивним, відповідав лише інколи, не завжди вірно.
• Зелене яблучко бере той, хто на уроці не відповідав, або давав неправильні відповіді, висловлювався коротко.
- Всі ці яблучка, які ви зібрали, закріпіть на нашому дереві в саду.
- Дітки, нашому їжачку дуже сподобалося, як ви працювали на уроці. Тепер йому буде про що розказати своїм лісовим друзям. І за це він хоче пригостити вас смачними яблучками. ( Діти пригощаються яблучками ).


Конспект уроку з природознавства в 5 класі (Головченко Т.І.)

Тема: Речовини і суміші
Мета: узагальнити та систематизуватизнанняучнів про суміші, речовини та їхвластивості
Тип уроку:
1) За дидактичної мети - урок узагальнення і систематизаціїзнань з елементамидослідження.
2) За основним способом проведення - урок-практикум дослідницького типу.
3) За основнимиетапаминавчальногопроцесу - урок повторення і узагальнення.
Методи: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, дослідницький, частковопошуковий, інформаційно-розвиваючий.
Обладнання: магніт, колбирізноїформи, вода, залізні ошурки, сірка, аркушпаперу, картки з реченнями.
Організаційна форма уроку: групова
Мета: узагальнити та систематизуватизнанняучнів про суміші, речовини та їхвластивості
Завдання:
Освітні: виявитиступінь і глибинузасвоєнняучнямиматеріалу з теми: « Речовини і суміші»
Розвиваючі: розвивативмінняробитивисновки та узагальнення; встановлювати причинно-наслідковізв'язки. Продовжитинавчанняучніваналізу, порівнянню та узагальненнюотриманихзнань.
Виховні: виховувативмінняпрацювати в групі, розвиватикомунікативніякості; прищеплюватиінтересдо предмету
Хід уроку:
1. Організаційний момент.
Вчитель: Доброго дня, діти, посміхніться.
Землінашійпоклоніться.
До сонця дружно потягніться.
І до сусідаповерніться.
Посмішкою з них виподілитеся
І на місцясвоїсідайте.
2. Перевіркадомашньогозавдання.
Вчитель: На минуломууроцівизакінчилививчення 7 параграфа.
Вчитель: Як вінназивався?
Учні: Речовини і суміші.
Вчитель: Відкрийтезошити і запишіть тему уроку: «Речовини і суміші».
Вчитель: сьогодні я пропоную вам попрацювати лаборантами і з'ясувати, чивсітіласкладаються з речовин, а речовини при цьомуздатнізберігатисвоївластивості(мета). Але перед тим як приступити до роботи, необхіднозгадатизнання, отримані на попередніх уроках і технікубезпеки при проведеннідослідів.
А) Індивідуальнезавдання на картках: Дослідним шляхом довести, щорідиназберігаєоб'єм, але не здатназберігати форму.(хлопцівиконуютьсамостійнодосвід, використовуючиоднаковукількість води, але різні за формою колби. Інструктаж з технікибезпеки.)
Б) Групове. Бліц-опитування:
Вчитель: Якимивластивостямиволодіютьтвердітіла?(зберігають форму і об'єм)
Якимивластивостямиволодіють гази?(приймають форму посудини, в якомуперебувають, займають весь об'єм)
Якітіланазиваютьпластичними? Наведітьприклади ? ( тіла, якізмінюють форму піддієюіншихтіл і зберігаютьїїпіслязакінченнядії; пластилін, віск)
Вчитель: Ми з вами згадаливластивостітіл і газів, а з чогоскладаютьсятіла?(речовин)
А щоможнаотримати, якщозмішати 2 речовини? (суміш)
3. Основнийетап уроку.
Вчитель: Ви вжезнаєте, що нас всюдиоточуютьтілаприроди та предмети, зробленілюдиною. Всі вони складаються з речовин, якіхарактеризуютьсяпевнимивластивостями, яківідрізняються один від одного. У ваших міні-лабораторіяхзнаходятьсязавдання, але один з наших лаборантівзаплутався і не зовсім правильно склавпропозицію в завданні №1исправьте його.
Завдання №1. Виправтедопущеніпомилки.
Пропозиція: Тіла і ПредметиСкладаються з Властивостей, а ВластивостіволодіютьрізнимиРечовинами.
(хлопцівивішують на дошкусвоївиправленіпропозиції, і доводять свою позицію).
Вчитель: Добре впоралисяіззавданнями, правильно визначилипослідовністьслів у реченні. Кожен лаборант повинен не тільки правильно читатиінформацію, але і вмітиробитидосліди і висновки. Перед вами 2 пробірки з різнимиречовинаминеобхіднозаповнититаблицю, охарактеризувавшикожне з речовин за зразком, при необхідності провести досліди. І зробитивисновок, порівнявши характеристики двохречовин.
Завдання №2. Заповнітьтаблицю
Характеристика Залізні ошурки Сірка
колір Сірий з металевимблиском жовтий
Взаємодія з водою тоне Не тоне
Діямагніту притягається Не притягається
Висновок Кожнаречовинаволодієпевнимивластивостями



Однорідна речовина Суміш

Вчитель: А що утворюється, якщо змішати 2 ці речовини або кілька інших? ( припущенняучнів - утворюєтьсясуміш, можназробитиякий-небудь предмет)
Учніповиннізробитисамостійнийвисновок про те, щотіла і предметиможутьскладатися з 1 речовини, або з суміші.
Вчитель: Молодцідіти, впоралисяіззавданням. Ви працювали,працювали. А тепервідпочинемо «Физминутка»
Вчитель:Мивирішилизагартовуватись, раз - два - раз - два! (присідання, з витягуванням рук перед собою)
І обливатися водою, раз - два - раз - два! (підняти руки вгору, імітаціяобливання)
А потім ми рушником, раз - два - раз - два!
Не забудеморозтертися, раз - два - раз - два! (імітаціярозтирання рушником)
Вчитель: А тепер наша робота лаборантівтриває.Відкрийтесторінку 37 в підручнику і порівняйтесвоївисновки з авторськими. Звернітьувагу, щоавтористверджують, щоречовиниперебуваючи в сумішіздатнізберігатисвоївластивості. А ми з вами можемоцеперевірити? (пропозиціїучнів) Щобудеморобити? (припущення). Звернемося до завдання №3. Доведіть, щоречовиниперебуваючи в сумішізберігаютьсвоївластивості. сторінка 39 в підручнику-досвід за алгоритмом)
Алгоритм:
1. Змішайтесірку і залізні ошурки. Щовийшло?(суміш)
2. Якийколірмає ...?(сумішмаєсіро-жовтийколір)
3. Щовідбувається при діїмагніту на суміш?( одна речовина притянулось до магніту, друге залишилосялежати на листку)
4. Як взаємодієсуміш з водою(одна речовина тоне, а іншазалишається на поверхні)
5. Використовуючиотриманідані з завдання №2 (таблиця) зробітьвисновок, записавши його взошит.
Вчитель: Всілаборантивпоралисяіззавданнями, до якоговисновкуприйшлакожна з груп.(учніоголошуютьсвоївисновки: сірка і залізні ошурки перебуваючи в сумішізбереглисвоївластивості).
Вчитель: Хлопці давайте згадаємо мета нашоїроботи. Чизмогли ми їїдосягти, якінашірезультати?(учніозвучують - тіламожутьскладатися з 1 чидекількохречовин, при цьомуречовини в сумішізберігаютьсвоївластивості, довели це з допомогоюдослідів).
Загальнийвисновок по уроку: тіламожутьскладатися з 1 чидекількохречовин, при цьомуречовини в сумішізберігаютьсвоївластивості.
Рефлексія
Вчитель: Якою була наша робота лаборантів? Продовжіть фразу
Попрацювавши лаборантом, я дізнався(а)....
Попрацювавши лаборантом ,я навчився(навчилася)...
Попрацювавши лаборантом, я став(а) краще...
Урок не пройшов дарма, тому що....
Оцінювання учнів
Вчитель: Дякую за творчу роботу. Бажаю вам успіхів у навчанні.


Конспект уроку в 3 класі з ОСНОВ ЗДОРОВ’ Я (Іващенко І.І.)

УРОК – ІНСЦЕНІЗАЦІЯ « ЦЕ ПОВИННІ ЗНАТИ ДІТИ».

Мета: розширювати поняття дітей про правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах; розвивати увагу,спостережливість,навички свідомого користування правилами дорожнього руху;виховувати бажання убезпечити себе на дорогах.

ХІД УРОКУ
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Дзвоник всім нам дав наказ,
До роботи мерщій в клас!
Щоб урок пройшов не марно,
Працювати слід старанно.
ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Оголошення теми і завдань уроку.
Ми живемо у суспільстві людському,
Дуже багато є правил у ньому.
Знати правила ці треба, друже,
Та й виконувати добре їх дуже.
Дорога дає нам щоденний урок,
Тож пам’ятайте за кожен свій крок.
Азбуку селища вчіть ви завжди,
Щоб не траплялось ніколи біди.
- Щоб зберегти своє здоровя та життя, ми повинні обов’язково виконувати встановлені правила. Сьогодні на уроці ми поговоримо про деякі Правила дорожнього руху.
ІІІ.ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.
1. Інсценізація
Буратіно : Для чого правила учить ?
Для чого їх нам знати ?
Мальвіна : А щоб в безпеці завжди жить,
В біду не потрапляти.
Бо на дорогах тих пригод-
Не можна всі злічити.
Звільни себе від перешкод
І буде легше жити.
А перешкода –незнання ,
Це завжди заважає.
Іти по світу навмання
Погано кожен знає.
2. Слово вчителя.
- Тому ми наполегливо вивчатимемо Правила дорожнього руху, щоб убезпечити себе. А правил тут не так і багато, лише є обов’язкова вимога до кожного із вас, всі повинні чітко виконувати їх. Ви запитаєте: чому так суворо ? Відповім вам на це так. Коли людина не дотримується правил дорожнього руху , то скоює величезну помилку, адже на неї може спіткати величезна біда.
- Яка саме ?
Так,біда буває страшною , коли людину збиває машина. Вона може втратити руку чи ногу, отримати страшні розриви тканин і внутрішніх органів, струс мозку і ще безліч болючих травм, від яких може залишитися калікою на все життя чи взагалі померти.
Чи доводилося комусь із вас бачити людину після ДТП?
Вона страждає від нестерпного болю, від свого каліцтва і неповноцінності,а найстрашніше коли така людина залишається прикутою до ліжка. Ось чому потрібно завжди пам’ятати про Правила дорожнього руху, знати і виконувати їх, адже це найголовніше найважливіше для вашого життя і здоров’я .
3. Інсценізація.
Буратіно : Друже, запам’ятай ти важливі поради
Побільше уваги звертай, ти на дорожні знаки!
Мальвіна : Це наука проста, але дуже важлива,
Якщо знаєш її, ти – людина щаслива!
4.Гра «Додай слово».
А зараз попробуємо скласти «корисного» вірша. Потрібно додати необхідне слово в риму за змістом. (необхідні слова можна заздалегідь написати на дошці)
Щоб на дорогах жертвою не стати, потрібно Правила ….(вивчати)
Тож знати треба сину й доні, що рух у нас …..(правосторонній)
І пам’ятайте в чому справа,що рухатись потрібно …(справа)
Де по дорозі мчать машини, то це …(проїжджа ) є ..(частина ).
А де прогулюються пари, де люди йдуть – це …(тротуари ).
На гальма вже натис водій, машина мчить шлях …(гальмівний).
Машину раптом не спинити, це ви повинні …(розуміти )
Дорогу не перебігайте а краще трішки …..(зачекайте)
Щоб не було нікому шкоди , завжди ідіть на…..(переходи)
І теж хвилинку зачекайте,і не біжіть не ……(поспішайте)
Бо завжди той хто поспішає, усіх смішить всіх ….(звеселяє)
Самому ж не до сміху буде, над ним сміятимуться …(люди )
Та щоб у світі добре жити, то треба Правила …..(учити)
І виконувати їх завжди тоді не трапиться …..(біди)
- Діти, чому цей вірш можна назвати корисним?
- Які правила дорожнього руху повторили?
5. Фізкультхвилинка.
- Відгадайте загадку:
В нього на чотири боки, є по три кругленьких ока.
Світить жовтим – стоїмо , а зеленим – ми йдемо,
Як червоний – зачекай, транспорту, не заважай. (світлофор)
- Усі кольори світлофора запрошують вас пограти, а ми дізнаємося які ви уважні. Якщо попереду зелене світло – всі тупотять ногами, нібито йдуть,якщо жовте світло – діти плескають у долоні, а коли червоне світло- у класі панує тиша.
- Потрібно подружитися зі світлофором – цим ви убезпечити себе.
ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ Й ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ.
1.Закріплення знань про регулювальника дорожнього руху.
- Якщо світлофор зіпсувався?
Тоді на дорогу виходить регулювальник дорожнього руху із жезлом,що в темряві світиться, так щоб його всім було видно.
2. Практичні вправи:
Запамятайте сигнали регулювальника:
Якщо регулювальник стоїть до вас обличчям з опущеними руками - йти заборонено у цьому напрямку.
(діти повторюють рухи регулювальника), що вони означають ?
Якщо рука і жезл підняті вгору – «стій ! увага»!
(діти знову повторюють рухи ) Що вони означають?
Регулювальник розвів дві руки вбік – «Іди нічого тобі не загрожує.»
(повторюють рухи). Що вони означають ?
- Переходьте вулицю лише за сигналом регулювальника або за сигналом світлофора.
3.Закріплення знань про дорожню розмітку.
Інсценізація.
Буратіно: А де ж можна переходити дорогу ?
Мальвіна: відгадай загадку, ця тварина не проста,
Без копит і без хвоста.
Не гуляє не біжить,
Серед вулиці лежить. (розмітка «зебра»)
(виходить Зебра)
А я зебра не проста,
Без копит і без хвоста.
Лиш біленькі смужки маю,
Я лежу а не гуляю.
Хочеш перейти дорогу ?
Я прийду на допомогу.
- Навіщо потрібна «зебра» ?
- Що є найголовнішим при переході дороги?
(найголовнішим при переході дороги – це зосереджена увага )
4. Читання правил. «Це корисно знати».
Дорога це завжди небезпека.
Дорогу слід переходити лише у спеціально відведеному місці – на переходах.
Якщо на вулиці немає пішохідного переходу, то переходити її слід лише тоді коли поблизу немає машин.
Не можна перебігати дорогу перед транспортом , що рухається.
Найбезпечніша ділянка дороги – це перехрестя.
Для пішохода існує тротуар – пішохідна доріжка, з боків вулиці, площі, трохи вища, порівняно з проїжджою частиною. По тротуару люди повинні рухатися праворуч.
Які правила ви запам’ятали ?
V. ПІДСУМОК УРОКУ.
- Про що попереджували Буратіно і Мальвіна?
- Чому необхідно знати Правила дорожнього руху і дотримуватись їх ?
- Де можна переходити дорогу ?
- Яку роль виконує регулювальник ?
- Що таке тротуар ?
- Які сигнали регулювальника ви запам’ятали ?
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Намалювати «зебру» , світлофор, жезл регулювальника . Скласти розповідь «Які Правила дорожнього руху я знаю».



Березнегуватський район Калузька ЗОШ 1-3ст. вчитель Кваша Н.О. Урок української мови 2 клас

Тема.Приголосні звуки.Позначення їх буквами.Закріплення алфавіту.Складання усного опису квітки.

ЗАВДАННЯ УРОКУ: -закладення знань про звуки;

фонетичного розбору слів; -розвиток вербальної оцінки та самооцінки; -стимулювання творчого потенціалу учнів; -розвиток аудіативних умінь;

-практичне складання усного опису квітки;

ОСНАЩЕННЯ УРОКУ:технічні засоби навчання,матеріали до гри,словникова скарбничка,ребус,таблиця для опису маку,квітка для визначення рівнів навченості,алфавіт,вербальний матеріал до уроку(вірші,тексти,практичні завдання)

МЕТОДИ І ПРИЙОМИ ВЧИТЕЛЯ:розповідь,коментар,бесіда,демонстру- вання наочності,організація сприймання пізнавальної,ігрової та практичної діяльності учнів,стимулювання творчої активності дітей,педагогічне спосте- реження,порівняльний аналіз. ВИДИ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОЦІ:сприймання,пізнавальна,художньо- практична,творча,комунікативна,ігрова.

ХІД УРОКУ

1.Організація уваги учнів.

2.Пам'ятка –аутотренінг. Я-школяр(ка) Я-особистістьтворча. Я-думаю,замислююся. Я-аналізую,висловлюю свої думки. Я-хочу знати!

3.СИТУАЦІЯ ОЧІКУВАННЯ.ВИЗНАЧЕННЯ УЧНЯМИ МЕТИ УРОКУ.

4.ДЕВІЗ УРОКУ:Люблю я свій розум,увагу і пам'ять. Працює мій розум і вчусь я старанно!

5.КАЛІГРВФІЧНА ХВИЛИНКА. а)каліграфічний запис складів і слів:че,во,он,червоний; б)підбір слів із цими складами; в)вербальне оцінювання виконаної роботи.

6.ФРОНТАЛЬНЕ ОПИТУВАННЯ.МОЗКОВА АТАКА. -з чого складається наше мовлення? -З чого складається речення? -На які частини можна поділити слово? -На які групи поділяються всі звуки в українській мові? Скільки голосних звуків в українській мові? Скількома буквами вони позначаються? ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ .

7.Гра «Улісовій школі»

-На нашому дубові знань прикріплені значки,що вони означають:=,-? Ось жолуді-цікавинки.Треба поділити на дві групи слова,які починаються на твердий приголосний і м'який приголосний.Прикріпимо жолуді на гілочки - мак, волошка ,конвалія,барвінок,ромашка; =лілія,підсніжник,півонія,тюльпан; -Як одним словом назвати ці слова? -Це- назви квітів. 8.РОБОТА ПАРАМИ.(звуко-буквенний аналіз) -зробити звуко-буквенний аналіз слова :квіти та побудувати звукову модель.

Перевірка.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

9.ІНСЦЕНІВКА«КОРОЛЕВА ОРФОЕПІЯ» -Знаєте,діти,ми вже стільки зробили на уроці,а ще не дізналися,якаж наука вивчає вимову слів?-А які взагалі ви знаєте науки?Назвіть.-Який же розділ науки в українській мові вивчає правильну вимову слів?Відгадаємо ребус. (малюнки:торт,фотооапарат,кепка,лілія) ОР+ФО+ЕП+ІЯ=ОРФОЕПІЯ. (під музику входить КОРОЛЕВА ОРФОЕПІЯ)

Я-КОРОЛЕВА ОРФОЕПІЯ сьогодні всім звеліла. Щоб у Країні фонетічній діяли закони вічні. Пам'ятайте цю науку і вивчайте букви й звуки. Завдання від КОРОЛЕВИ ОРФОЕПІЇ.

а)загадка про мак;

б)скласти усний опис маку. Мак Розцвіли червоні маки вранці на росі. Я піду і назбираю маків для краси. А тоді найкращу квіку в коси заплету. І сама посеред поля маком зацвіту.

ТАБЛИЦЯ.-Яке в маку стебло?-Які листочки?-Які пелюстки?-Яка серединка? -Де ростуть маки? -Повторити ,який утворився опис. -Діти,готуючись до уроку,я пригадала пісню Назарія Яремчука«Килим з маків» Я зачитаю вам одну строфу.Розцвіли у полі маки,що посіяла їх мати. Килим з маків,килим з маків, я не дам йому зів'яти. Коротка бесіда вчителя про цінісне ставлення до мам,до батьків. Запис на дошці і в зошитах першого речення.Підкреслити букви,що позна- чають приголосні звуки. 10.РОБОТА В ГРУПАХ. Кожна група готує усний опис квітки,яка лежить на парті.(Звучить музика П.І.Чайковського«Пори Року» 11.РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ(коментоване письмо) а)впр.166-обговорення б)коментоване письмо 12Гра «Доповнити речення»-Якби я була квіткою,то… -кожен учень говорить одне речення і складається розповідь 13.РЕФЛЕКСІЯ.ГРА«знайди свою пелюсточку»

-діти по черзі відривають пелюсточку і дають відповіді на питання: Чого я навчився на уроці?

-Що було найцікавішим і чому?

-Які я виконував завдання?

-Які труднощі зустрічалися і як я їх долав?

-Мій настрій на уроці.

-Що навчилися цінувати?

-Кому подякуємо?

14.ОЦІНЮВАННЯ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ.

-ДЯКУЮ ЗА СПІВПРАЦЮ!

Конспект уроку з світової літератури в 6 класі (Капуста Г.М.)

Тема: М.Лермонтов. “ Із Гете” ( “ Ген на верховині…”)
Мета: Ознайомити з життям і творчістю письменника, його твором, із поняттям
“ Епітет” ; розвивати навички вдумливого і виразного читання поетичних творів, їх аналіз, уміння порівнювати й зіставляти , визначати художні прийоми й засоби; виховувати любов до природи, до художньої літератури, естетичні смаки.
Обладнання : портрет письменника, збірки його творів, ілюстрацій, відео,мікрофон.
Теорія літератури: ліричний вірш, образи, пейзаж, звукопис, епітет, метафора
Епіграф : Спостережливість є однією з головних якостей ( Мо-Цзи).
Своїм співом поет може сколихнути небо (Месіморі).
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ.Мотивація навчальної діяльності учнів
Давньогрецького поета Алкмана , Гете і Лермонтова розділяють тисячоліття. Але в їх творах багато спільного . Для справжньої поезії не існує меж. Усіх людей єднає вічне , нетлінна краса. І щаслива та людина, яка вміє осягнути красу серцем і душею, оспівати її в поетичних рядках . Мабуть, про споглядання природи писав Алкман : “ Щасливий той, хто розсудливо , без слів , проводить свій вік”.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
Робота з епіграфами
1) Людина повинна жити в гармонії з природою , бо вони її частинка;
2) Слово поета не тільки серце людини здатне до краси звернути, воно може покликати в бій , на боротьбу з ворогом.
ІV.Актуалізація опорних знань
Перевірка домашнього завдання
• Виразне читання віршів Алкмана, Гете.
• Висловлювання своїх вражень про пейзажні поетичні замальовки, про роль краси природи в житті людини
• Пофантазувати, що написав би Алкман про наш край, край безмежних степів
(“ Степ вранці, “ “ Степ спить”).
• Поєднати логічні пари

V.Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу
1.Бесіда
• Наша розмова про гори, описані поетами про поснулу погоду продовжується.
2.Робота з учнівськими ілюстраціями ( коментарі вчителя та учнів).
3.Слово вчителя.
• Роздивившись ілюстрації , згадавши поезії, написані Алкманом, Гете та Лермонтовим про гори , ми скажемо : вони величні й задушевні , суворі і мовчазні, високі й стрімчасті. Вони захоплюють і вражають своєю неземною красою.
4. Перегляд відеоролика про гори.
• Обмін враженнями про побачене.
5.Слово вчителя про життя і творчість М.Лермонтова (звернути увагу на портрет та збірки творів М.Лермонтова).
• Обдарований , освічений , талановитий : грав на скрипці, малював , писав вірші , знав мови. Складне дитинство. Коротке життя – яскравий метеорит. Залишив чудові твори , серед них – “ Із Гете” – це переспів , написаний за мотивами Гете, наслідує елементи стилю, але неточно передає його текст.
6. Прослуховування і перегляд відеозапису вірша М. Лермонтова “ Із Гете” у виконанні О.Погудіна.
7. Виразне читання учнями поезії в українському перекладі.
8. Робота в парах.
• Чи сподобався вам вірш? Чим саме?
• Чим схожий на поезії Алкмана і Гете, чим відрізняється?
• Чому вірші Лермонтова і Гете схожі і образами і кількістю рядків ?
• Чи зберігся дух , настрій рядків?
• Який з віршів сподобався вам найбільше?
9. Фізкультхвилинка.
Хто ж там, хто вже так втомився,
І наліво нахилився?
Треба дружно всім нам встати (вийти із-за парт)
Фізкультпаузу почати.
Сонце спить, небо спить (очі закриті долонями)
Навіть вітер не шумить. (присісти)
Рано-вранці сонце встало (відкрити очі, встати, підняти голови,
Всіх промінням привітало. піднятися на носки, руки підвести
угору, розвести в сторони, підвести
угору, помахати руками)
Хмарка сонечко закрила
Слізки срібні зронила. ( закрити обличчя руками)
10. Слово вчителя.
• Для того , щоб яскравіше описати предмет , поняття, явище , дати їм точну , образну характеристику , письменники вживають прикметники – художні означення , які називають епітетами
11. Запис поняття епітет в зошит.
VІ. Закріплення знань , умінь, навичок.
1. Робота в парах. Виконання завдань пошуково- дослідницького характеру “ Безпрограшна лотарея” .
Знайти епітети та звичайні прикметники з віршів
• Алкмана
• Гете
• Лермонтова
2. Інтерактивна вправа “ Мозковий штурм”
Запитання : “ Чому навчають нас поезії Алкмана, Гете, Лермонтова?
Очікувані відповіді:
• Сприяють формуванню таких людських якостей , як состережливість , доброта, любов,бережливості.
• Розвивають фантазію, почуття, вчать мріяти, співпереживати.
• Прищеплюють любов до природи , до Батьківщини.
• Приносять естетичне задоволення .
3. Літературний диктант “ Перевір себе”
• Де і коли жив поет Алкман?
• Назвіть прізвища поетів, які жили майже одночасно?
• Хто автор рядків “ Ген на верховині темна ніч лягла” ?
• Чому твір Лермонтова “ Із Гете” визначають як переспів?
• Чим відрізняється літературний пейзаж від живописного?
• Назвіть художні записи, які є у вивчених творах.
VІІ. Домашнє завдання
• Навчитися виразно читати вірші про природу Алкмана і Гете;
• Вивчити напам”ять вірш Лермонтова “ Із Гете”;
• Намалювати ілюстрації до вивчених поезій;
• Скласти твір- мініатюру “ Моя улюблена пора року”.


VІІІ. Підсумок уроку
1.За допомогою інтерактивної вправи “ Мікрофон” продовжити речення
• Найкращим читцем на уроці був , була…
• Мене схвилювали…
• Мене зацікавили…
• Хотілося б продовжити розмову про …
• Я переконався, що природа…
2. Гра “ Займи позицію”
Очікувані результати
• Я вважаю, що поезія людям потрібна , тому що …
• Я вважаю, що поезія не потрібна, бо…
• Я ще не визначився з вибором чи потрібна поезія.
3. Рефлексія
Оцінювання та самооцінювання зробленого, що вдалося , а над чим ще слід попрацювати; хто відчув задоволення від роботи , а хто –ні , чому ; хто помітив у собі задатки лідера, організатора; кому важко робити вибір, виступати перед аудиторією.


Конспект уроку з географії в 7 класі (Власенко І.А.)

Тема. Будова поверхні. Лід Антарктиди, підлідний рельєф.
Кліматичні умови. Антарктида – найхолодніший
материк Землі. Рослинність і тваринний світ.
Природні багатства Антарктиди, проблеми їх
використання.

Мета. Навчитися розуміти унікальність антарктичної
природи та необхідності ощадливого ставлення до
неї, удосконалювати навички роботи з підручником,
картами атласу, додатковими джерелами
георафічних знань. Розвивати навички моделювання,
узагальнення. Виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу

Обладнання. Підручник, фізична карта, атлас, контурна карта,фрагменти мультимедійного фільму, презентації


Хід уроку
І. Організаційний момент.
Поет сказав:
Вважай, що ти загубив той день,
В який не посміхався…
Відмітьте, будь ласка, за допомогою малюнку, з яким настроєм Ви прийшли сьогодні на урок.
Визначення мети і завдань уроку.
Визначення готовності учнів до уроку.

Діти, усім зичу доброго настрою, творчої праці, взаємопорозуміння, приємного спілкування.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Сьогодні девізом нашого уроку я вибрала китайську мудрість:
«Не бійся, що не знаєш – бійся, що не навчишся».
Давайте подивимось, чому ви навчилися на попередніх уроках .
Прийом «Вірю - не вірю»
• Найбільша річка північної Америки … (Міссісіпі)
• Найвищий водоспад світу … (Ніагарський)
• У Північній Америці степ називають … (Прерією)
• У Південній Америці степ називають … ( Пампою)
• На території Північної Америки утворилося три великі незалежні держави …(США, Канада, Мексика)

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Прийом «П’ять речень»

1. Прийом «Географічна розминка»
• Схарактеризуйте географічне положення Антарктиди.
• Чому Антарктиду було відкрито пізніше за інші материки?
• Що таке Антарктика?
• Як саме був відкритий материк?

2. Прийом «Картографічна лабораторія»
Підписати географічні назви на карті (Хто швидше)

ІІІ.Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

На попередньому уроці Ви дізналися про тривалу складну історію відкриття та дослідження Антарктиди. Але мало хто з Вас знає, що колись давно Антарктида не була материком холоду, бо лежала у більш теплих широтах. Про це свідчать знайдені в її надрах залишки організмів, що мешкали в теплому вологому кліматі. «Мандрування» Антарктиди, за теорією літосферних плит, закінчилося за Полярним колом. І природа материка стала зовсім іншою…

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Які причини обумовили своєрідність антарктичного клімату?
Головна з них – вічний холод: замала кількість сонячного тепла, що обумовлена географічною широтою, велика (у середньому завтовшки 2000м) товща льоду, стокові холодні вітри.
Антарктида – це льодова пустеля, що простягалася на тисячі кілометрів. Навіть улітку температура тут не піднімається вище 0°С. Вода в рідкому стані – основа життя – відсутня. Живі істоти – від мікроорганізмів до
тварин – на материку представлені незначно, але на його околицях є так звані оази – ділянки, площа яких інколи сягає кількох сот км2. Тут температура повітря може становити +10 - +15°С, зростають мохи, лишайники. В озерах, що тут є, при бажанні можна купатися. Порівняно з льодовиковим покривом це зовсім інший світ, хоча вони існують поруч наодному материку.


2.Прийом «Картографічна лабораторія»

Охарактеризуйте за допомогою карти та підручника (стор.154 – 155) рельєф Антарктиди.

3. Сучасні дослідження довели, що Антарктида – материк, бо земна кора тут у кілька разів товща, ніж під океаном. Великі ділянки Антарктиди виявилися нижчими за рівень моря внаслідок прогинів під вагою льоду. Вважають, що за умови танення льоду земна кора материка піднялася б і прогини зникли б. Учені довели, що в центрі Антарктиди під льодом розташовані гори завдовжки 1000 км та заввишки 3000м над рівнем моря. Багато гірських хребтів виявлено в західній частині Антарктиди.
Якщо порівняти висоту рельєфу Антарктиди з висотою інших материків, то вмявиться, що Антарктида разом з льодовиками вміща. Середні висоти Євразії, Африки, Америки складають близько 600м над рівнем моря, тоді як Антарктиди – понад 2000м, а Південий полюс лежить на висоті 2675м над рівнем Океану. В Антарктиді продовжується гороутворення, про що свідчить наявність діючого вулкану Еребус.

3. Прийом «Картографічна лабораторія»

Знайдіть на карті півострів Росса та вулкан Еребус, підпишіть їх на контурній карті.

4. Прийом «Дивую всіх»
Надра материка містять багато корисних копалин: вугілля, мідь, хром, нікель, графіт, золото — разом близько 150 видів копалин.
Американські геологи виявили скам'янілі рештки різноманітих хребет-них, що мешкали тут, на думку вчених, близько 200 млн. років тому. Ці знахідки свідчать, що колись в Антарктиді було тепло. Численні решт¬ки земноводних, плазунів та риб, які зустрічаються на інших материках, дають можливість припустити, що в минулому Антарктида була з'єднана з іншими материками в складі єдиного материка Гондвани.
За геологічними та рельєфними ознаками на території материка розрізняють дві області — Східну Антарктиду та Західну, межа між якими поєднує південні частини морів Ведделла і Росса. Взагалі геологія будови материка вивчена слабо.
Завдання.
Нанесіть на контурну карту області Антарктиди, позначте межу між ними.
Хвилинка релаксації
А цікаво Вам дізнатись, що з кожним може статись?
Ну, то всядьтеся зручніше і з'ясуємо скоріше.
Пропоную Вам, друзі, хвилинку релаксації. У цей момент кожен з Вас перенесеться до Антаркдиди, до моря Росса. Заплющте очі й уявіть на хвилинку себе мандрівником. Нехай кожен побаче льодову пустелю, виверження вулкану Еребус…

Навчаймося добра,
Щоб потім все життя
Його, святе, творити.

А тепер повертаємось і продовжуємо підкоряти Антарктиду.

Льодовиковий покрив займає 96% території Антарктиди, і тільки 4 припадає на скелі та гірські хребти. Антарктида — це безкраї простори снігу та льоду, що складають її льодовиковий покрив. Форма поверхні льодовикового покриву Антарктиди — з пологими схилами біля моря — майже не змінюється. Така форма материкового льодовикового щита обумовлена розтіканням льоду, який постійно рухається від центру до країв. Швидкість течії, дуже мала в центральних частинах, зростає від країв, сягаючи кількох метрів на рік.
Об'єм льоду в Антарктиді складає 20-30 млн. км3. Танення такої кількості льоду підвищило б рівень Світового Океану на 50-75 м призвело б до затоплення великих територій суходолу.
За сучасними гіпотезами, вік зледеніння Антарктиди становить близько 1млн. років, тобто льодовиковий покрив утворився в четвертинному періоді. Деякі вчені вважають, що площа льодовикового покриву зроста інші доводять, що площа зменшується. На думку учасника чотирьох антарктичних експедицій Андрія Капиці, існуючі факти говорять на користь обох цих точок зору.
Розглянемо кліматичні особливості та умови Антарктиди. Головним особливостями клімату материка є холод і сухість. На більшій частинї Антарктиди температура січня нижча за -48 °С, тут зафіксована найнижча температура у світі: -89,2°С. На більшій частині материка температура найтеплішого місяця не підіймається вище —32°С, тоді як на всіх інших материках цей показник перевищує 0°С. Найтепліший місяць в Антарк¬тиді — січень, найвища температура зафіксована на Антарктичному півострові: +1 °С.
Причинами таких кліматичних особливостей є географічне положення материка у високих широтах, полярна ніч, льодовиковий покрив (відбиває 90% сонячного тепла), відсутність хмарності в області постійного висо¬кого тиску, найбільша висота над рівнем моря серед материків світу.

6. Прийом «Бліцопитування»
• Чому Антарктида є областю вічного холоду на Землі?
• Чому, навіть за умов отримання більшої кількості сонячної радіації, ніж Африка, льодовиковий покрив Антарктиди не тане?
• Які причини особливостей клімату Антарктиди?
7. Прийом «Конкурс знань»
Розповіді учнів
• Органічний світ Антарктиди.
Розповсюджений у прибережних зо¬нах — водах і землях. Наземна рослинність на вільних від льоду ді¬лянках представлена різними видами рослин, переважно мохами та лишайниками, але зелених рослин немає. Рослинність внутрішніх вод представлена насамперед кількома видами водоростей. Тваринний світ Антарктиди представлений пінгвінами, буревісниками, південно-полярними поморниками.
В антарктичних водах мешкає найбільша тварина планети — синій кит (довжина сягає 33 м, вага — 150 т). Також є морський лев (хижак), котик, морський слон. Трапляється в антарктичних водах і кит горбач (завдовжки 12-14 м), якого ледь не винищили за смачне м'ясо та придатний для господарського використання жир (до 8 т у кожної тварини). Зараз полювання на горбачів заборонено кількома міжнародними угодами.

• Екологічні проблеми Антарктики.
Суворі умови материка обумовили виживання дуже невеликої кількості організмів, але їм загрожує більш страшний ворог — людина. Охорона природних багатств Антарктики не є новою проблемою: острів Маккуорі був оголошений заповід¬ником ще у 1933 р. Глобальніше питання про охорону Антарктики постало на 3-му засіданні Наукового комітету з вивчення Антарктики (березень 1959 p., Канберра, Австралія). Це питання обговорювалося також на Антарктичному симпозіумі в Буенос-Айресі (Аргентина), де було ухвалено резолюцію — заклик до країн спільно вжити заходів з охорони тваринного і рослинного світу. У наступні роки проблема збереження живої природи Антарктики неодноразово обговорювалося світовим товариством, яке укладало відповідні угоди. Біологічні ре¬сурси Антарктики великі, але людина легко може їх знищити. Тому їх вивчення, розробка та впровадження раціональних способів при¬родокористування — нагальна потреба всього людства планети.
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Прийом «Бліцопитування»
• Які причини вічного холоду в Антарктиді?
• Схарактеризуйте рельєф материка.
• Яка середня висота Антарктиди порівняно з іншими материками?
• Які докази свідчать, що в Антарктиді продовжується горотворення?
• Назвіть корисні копалини материка.
• Який відсоток площі Антарктиди вкритий льодовиками?
• Чому льодовиковий покрив Антарктиди має куполоподібну форму?
• Який вік антарктичного зледеніння?
• Що трапиться, якщо льоди Антарктиди розтануть? Чи це можливо? Чому?
• Що таке «антарктичні оази»? Які рослини є в Антарктиді?
• Які тварини мешкають в Антарктиці?
• Що викликає хвилювання за долю живої природи Антарктики?

2. Прийом «Експрес-тест»
1. Середня температура повітря Антарктичного плато взимку дорівнює близько:
а)-70°С; б)-30-35°С; в)-45°С; г)-10°С.
2. Найнижчою із зафіксованих в Антарктиді температур є:
а)-100°С; б)-98,2°С; в)-89,2°С; г) -71°С.
3. Земну кору Антарктиди формують області:
а) середньої складчастості та давня платформа;
б) нової складчастості та древня платформа;
в) древньої та середньої складчастості;
г) давньої складчастості.
4. З урахуванням льодовикового покриву в Антарктиді переважа висоти:
а) більші, ніж в Африці, але менші, ніж в Австралії;
б) більші, ніж в Африці та в Австралії;
в) менші, ніж в Африці, але більші, ніж в Австралії;
г) менші, ніж в Австралії та Африці.
5. Найбільшу потужність льодовиковий покрив Антарктиди має в:
а) західній частині; б) східній частині;
в) центральній частині; г) всі відповіді вірні.
6. Середня потужність льодового покриву в Антарктиді складає:
а) 500 м; б) 1000 м; в) 4000 м; г) 2000 м.
7. Антарктичні повітряні маси:
а) холодні та сухі; б) теплі та сухі;
в) холодні та вологі; г) теплі та вологі.
8. Мінімальну кількість сонячного тепла територія Антарктиди отримує у:
а) вересні; б) червні; в) січні; г) грудні.
9. Максимальну кількість сонячного тепла територія Антарктиди отримує у:
а) вересні; б) червні; в) січні; г) травні.
10. Головною причиною незначної кількості тепла, що його отримує материк в січні, є:
а) невеликий кут падіння сонячних променів; б) наявність полярної ночі;
її) великий кут падіння сонячних променів; г) високе альбедо.
11. За міжнародними угодами видобуток корисних копалин в Антарктиді:
а) дозволено; в) дозволено лише окремим країнам;
б)заборонено; г) дозволено лише окремим компаніям.
12. В Антарктиді переважають вітри:
а) мусони; б) пасати; в) стокові; г) північно-східні.
13. Атмосферні опади в Антарктиді випадають переважно у вигляді:
а) снігу та дощу; б) дощу; в) снігу; г) граду.
14. Клімат антарктичного узбережжя відрізняється від клімату централь¬них частин:
а) більш високими температурами та більшою кількістю опадів;
б) більш низькими температурами та більшою кількістю опадів;
в) більш високими температурами та меншою кількістю опадів;
г) більш низькими температурами та меншою кількістю опадів;
15. На материку та в навколишніх водах немає:
а) тюленів; б) китів; в) альбатросів; г) білих ведмедів.
16. В далекому геологічному минулому Антарктида входила до складу материка Гондвана разом із:
а) Австралією, Південною Америкою, Африкою та Євразією;
б) Північною Америкою, Південною Америкою та Африкою;
в) Північною Америкою, Південною Америкою, Африкою та Австра¬лією;
в) Південною Америкою, Африкою та Австралією.
17. В Антарктиді немає:
а) діючих вулканів; б) землетрусів;
в) розломів земної кори; г) озер.
18. Найбільш поширеним видом птахів на материку є:
а) Малий пінгвін; б) Імператорський пінгвін;
в) Пінгвін Аделі; г) Альбатрос.

VI. Підсумок уроку
Заключне слово вчителя
• Географічне положення Антарктиди обумовило суворість її природних умов: тут панує вічний холод, льодовиковий покрив сягає в середньо¬му 2000 м.
• На материку є гори, гірські хребти, у надрах багато корисних копалин — близько 150 найменувань.
• Холодний клімат обумовлений малою кількістю тепла і сам у свою чергу обумовлює небагатий видовий склад живої природи. Охорона живої природи Антарктиди є завданням усього людства.


VII. Домашнє завдання
Опрацювати §37-38 у підручнику, відповісти на питання (усно).
Нанести на контурну карту переважаючі напрямки вітру в липні та січні.
Підготувати додатковий матеріал про історію досліджень та сучасні наукові дослідження в Антарктиді.


Конспект уроку з української мови в 6 класі (Капуста Н.М.)

Тема:Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду
Мета: повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення роду іменників, сформувати поняття про іменники спільного роду; розвивати загальнопізнавальні вміння знаходити іменники чоловічого, жіночого, середнього і спільного роду у висловлюванні, визначати їх роль у реченнях; удосконалювати творчі вміння використання іменників спільного роду у власних текстах; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати любов і повагу до батьків, домівки, рідного краю.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).
Забудеш рідний край – тобі твій
корінь всохне…

П. Тичина.

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
1.Підготовка учнів до уроку (з’ясування емоційної готовності учнів)
Вступне слово вчителя
День добрий,друзі, ще один урок
До Вас прийшов за розкладом сьогодні
Тож озброймось книгою й пером,
Щоб упірнуть у мовну нам безодню!
Аутотренінг
Перш ніж розпочнемо сьогоднішній урок, пропоную вам сісти, заплющити очі, розслабитися і про себе повторювати слова.
:я – учень, я – особистість творча, я думаю, замислююся, я хочу знати. (слайд1..)
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб виконати на уроці завдання, будьте старанними і слухняними.
А девіз наш такий:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
2. Актуалізація опорних знань учнів.
Гра «ТАК –НІ»
«Іменник – це самостійна частина мови. (Так)
Іменник відповідає на питання ХТО? ЩО? і вказує на дію предмета. (Ні)
Іменники – назви неістот відповідають на питання ХТО? (Ні)
Власні назви пишемо з великої літери. (Так)
Іменники в реченні виступають тільки в ролі підмета. (Ні)
Більшість іменників мають форму однини й множини. (Так)
Назви газет, журналів, книжок, творів беремо в лапки. (Так)
Теоретична атака»
А зараз проведемо «Теоретичну атаку» і підсумуємо засвоєний матеріал.

Яку частину мови ми вивчаємо? Іменник
Що називає іменник? Предмет
На які питання відповідає? ХТО? ЩО?
Які назви може позначати? Назви істот Назви неістот
Загальні назви Власні назви
3.Мотивація навчальної діяльності
Зараз я хочу вам запропонувати прочитати текст ( текст у кожного на парті ;на екрані відео «Хата»)
ХАТО МОЯ, РІДНА ХАТО!
Хато моя, рідна батьківська хато! Ти випливаєш із туманної далечі минулих літ і стоїш переді мною білим видивом, немов хмарина серед буйного цвітіння вишень.
Яким теплом і лагідним родинним затишком, якою добротою і материнськоюласкою віє від тебе, рідна хато!
З батьківської хати розпочинається пізнання світу.
Хато моя, рідна батьківська хато!
Усім найкращим, що є в моїй душі, завдячую тобі. Ти навчила мене змалку поважати старих, шанувати батька й матір, бути терплячим, чесним і роботящим. Рідна хато моя! Давно я пішов від твого батьківського порога.
Та де б я не був, під якими високими дахами не жив, ніколи не забуду твоєї стріхи, твоєї чистої стелі. Бо хіба може порядний син забути свою матір, свій дім, у якому вперше глянув на світ?
Будь благословенна, хато моя! (За І. Цюпою).
Назвати іменники, ужиті в тексті. Визначити їхнє рід, пояснити свій вибір.
З якою метою автор використовує різні за метою висловлювання речення?
Зверніть увагу на останні два речення, пояснити їхнє значення.
Зверніть увагу на епіграф нашого уроку
Забудеш рідний край — тобі твій корінь всохне...
П. Тичина
-Скажіть будь ласка наш урок пов’язаний лише з іменниками ? ( відповіді учнів)
-Так вірно – з рідною домівкою , Батьківщиною , нашою Україною ., до нас завітали українські діти Олеся та Богданко, які підготували для вас цікаві завдання .слайд.3
4.Повідомлення теми та мети уроку
Запис у зошитах: число, класна робота
Повідомлення теми «Рід іменників. Іменники спільного роду» (записати в зошитах).
Визначення завдань уроку.
Поглибити знання про рід
іменників

Новому поняттю
«іменники
спільного роду»
Цей урок мене

навчить
Виховувати повагу

до БАТЬКІВЩИНИ

Розвивати
пізнавальну
самостійність

4. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Вступне слово
Іменник, друзі,
Це предмет чи явище природи,
І в кожного іменника
Є ознака роду.
-Дітки , а хто пам’ятає , які граматичні роди властиві іменникам? (чоловічий, жіночий, середній)слайд4
Давайте виконаємо завдання від Богданка
-Погляньте на екран і за малюнками давайте визначимо , які ж бувають іменники:
Гра «Ти – мені, я – тобі». Прочитати правило за підручником, сформулювати запитання. Робота парами.
Чи є серед учнів класу прізвища, які мають спільний рід?
ГРА«Хто більше». Учитель швидко читає слова, учні протягом однієї хвилини записують ті, які їм удалося запам′ятати, визначають рід:
щастя, рідня, немовля, мати, сад, весна, Батьківщина, домівка, дитин-
ство, річка, село, поле, райдуга, дідусь, природа, косар, урожай, зерно,
місяць, райдуга, озеро, блакить, хобі,навчання
3.«Асоціації». Робота біля дошки. Підібрати іменники, які асоціюються зі словами:
хата, мама, тато, сім′я, Україна.
-Найбільш патріотичне речення ми запишемо на дошці , а ви в себе в зошитах.



4.Вибіркова робота
Випишіть тільки іменники , які не мають роду. Поясніть чому.
Невістка , окуляри , сани, холод, ковзани, собака, директор, листоноша, замазура, Суми , піч, шампунь, канікули , іменини , мандри , Чернівці, тропіки.



5.Робота у групах. Учні отримують картки із «засекреченими» іменниками. Завдання – розшифрувати їх і визначити рід. 3 варіанта
1.Ротабо ( робота), янілі (лінія), добілаха ( бідолаха), теленябачен (телебачення), тафанзія (фантазія), килі (ліки), тріотпа(патріот), боне(небо),( білоручка )лоручбіка
2.Зузамара ( замазура ),сокаро (сорока), нямінпро (проміння) ,саплак ( плакса),настели ( стежина ) , лекале ( лелека) ,ваникре ( вареник ), ликаніку ( канікули ) , листошано ( листоноша ) , новік ( вікно ).
3 Тькоба ( батько ) , (батьківщина ) наківщиба , (ластівка ) лакастів ,( сирота)тароси,цесон (сонце), мандрівка, українець, роботяга, насіння,домівка


6. Робота з підручником
Робота в парах ( впр.213 ст.87) Складіть по 2 речення з кожним словом : 1 з вас складає речення так. Щоб це слово виступало іменником чоловічого роду . а другий – жіночого . Перевірте один в одного виконання.
Староста , нероба , бідолаха.
8.Фізкультхвилинка
Напевно ви вже заморилися й бажали б перепочити , я хочу запропонувати вам коротеньку паузу. Будь ласка повторіть рухи за Олесею та Богданком

9.Творче спостереження
Наша країна багата на усну народну творчість .З дитинства ми чуємо казки . співаємо пісні , загадуємо загадки , також часто вживаємо приказки та прислів»я. Тож попрацюймо із приказками та прислів»ями.
•Прочитати прислів’я і приказки. Пояснити їхній повчальний зміст.
1. Базіка набалака — і в торбу не збереш. 2. Соня та ледацюга — рідні брати. 3. Гуляка гуляв: ні чобіт, ні халяв, а додому прийшов — не знайшов підошов.
4.З достатків хороших не йдуть в міхоноші.5.. Вереда сам себе раз на рік любить (Нар. творчість).
•Визначити рід іменників. Виписати іменники спільного роду.


5.Закріплення нового матеріалу
1.Колективна робота. Стань творцем !
Визначити, які іменники пропущено у віршованих рядках, записавши свій варіант поезії. Визначити рід іменників.
Рідний край
У всіх людей одна ... .
Куди не глянь, де не спитай –
Рідніша їм своя …,
Аніж земний в чужині… .
Їм красить все їх рідний … .
Нема без кореня …,
А чоловіка – без … .
(святиня, пустиня, рай, край, рослини, родини. М Чернявський)
2.Хвилинка відпочинку з позитивним настроєм
Визначте рід іменників . Якщо чоловічий – підніміть ліву руку, жіночий – праву , середній обидві руки, спільний – встаньте.
Заєць, директор , земля, ніч, вікно, оборонець, Карпати, Батьківщина, , сирота, майстриня , сорока, спортсмен, море, плакса, вівця, двері, непосида,сонце.
6.Підсумок уроку
Рефлексія
Охарактеризувати урок одним словом
Намалюйте свій настрій кольоровими олівцями

Питання на засипку

Чи змінюється іменник за родами?
Дякую за урок. Приємно було працювати. Бажаю успіхів у навчанні, творчих здобутків.
Хтось щось сіє, а хтось жне. Дехто просто так живе.
Та без знань свого путі сенсу нам не віднайти.
БАЖАЮ КОЖНОМУ ВІДНАЙТИ СВІЙ ШЛЯХ!
7.Оцінювання
Віха оцінювання
Висновок.
Дуже хотілося б, щоб, вийшовши з уроку, ви не тільки запам′ятали, що іменник має рід, а й серцем відчули красу рідного слова, його глибоке значення в житті кожної людини й зрозуміли б, що потрібно вивчати й берегти рідну мову як чисте джерело нашої Батьківщини, її найбільше й найдорожче добро, її багату скарбницю, бо людина, яка не любить рідної мови, якій нічого не промовляє рідне слово, - це людина без роду й племені.
8.Домашнє завдання
1. Вивчити правило за підручником
2.Дібрати з художніх творів 5-6 речень з іменниками спільного роду.Записати.

Кiлькiсть переглядiв: 882

Коментарi

  • BernardAlive

    2017-01-18 22:10:46

    Я уже посмотрел этот фильм на нормальном сайте, просто супер, не зря его так долго ждал! Кто ещё не видел, смотрим здесь, ребята - HD17.RU...